wtorek, 29 listopada 2016

Recenzja mangi #1 "Prism" Higashiyama Shou


Z tego co możemy przeczytać w mandze "Prism" Megumi jest radosną, energiczną i towarzyską dziewczyną. Jej pierwszą miłością był Hikaru. Na początku myślała, że to chłopiec, lecz, gdy po kilku latach spotyka ową osobę ponownie okazuje się, iż była to dziewczyna. Hikaru również zakochała się w Megumi. Od zawsze bardziej podobały jej się osoby tej samej płci. Hikaru specjalnie udawała chłopaka, gdyż nie wiedziała, jakby zareagowała Megumi, gdyby dowiedziała się, iż całowała się z dziewczyną. Tak. Główne bohaterki w czasach podstawówki pocałowały się. Megumi natomiast w gimnazjum użalała się nad sobą z powodu Hikaru, gdyż ta wyjechała bez słowa i nie utrzymywała z nią kontaktu. Postanowiła jednak, że w liceum znajdzie sobie chłopaka. Pierwszego dnia szkoły dziewczyny ponownie się spotykają. Właśnie wtedy Megumi dowiaduje się o prawdziwej płci swojej pierwszej miłości. Całkowicie zapomina o swoim postanowieniu. Dziewczyny zaczynają spędzać ze sobą prawie cały swój wolny czas. Jak Megumi zareaguje, gdy dowie się, że Hikaru również od początku ją kochała wiedząc, iż obie są tej samej płci?

Przeczytałem na razie tylko 6 rozdziałów tej mangi (plus kilka dodatków), lecz muszę powiedzieć, że manga jest naprawdę godna polecenia. Fabuła nie jest przekombinowana, a dosyć realistyczna, gdyż zdarzają się i takie przypadki jak właśnie Megumi i Hikaru. Do tego jedna ze scen w owej mandze doskonale pokazuje jak nie tolerancyjni potrafią być niektórzy ludzie w stosunku do homoseksualistów. Główne bohaterki są bardzo dobrze wykreowane i raczej nie powinny irytować czytelnika.

Jeśli chodzi o kreskę nie jest ani brzydka, ani przepiękna. Według mnie jest ładna, ale przeciętna.


Ogółem bardzo polecam tą mangę wszystkim fanom yuri. Jest ciekawa i oryginalna (przynajmniej ja drugiej takiej samej mangi yuri jak "Prism" nie widziałem). Na razie "Prism" jest dostępny do przeczytania tylko na skanlacjach, lecz mam nadzieję, że w bliskiej przyszłości zawita u nas w Polsce w wersji tomikowej (co jest nawet możliwe skoro na polski rynek mangowy wchodzi coraz więcej yuri).

Mam nadzieję, iż zachęciłam Was do przeczytania tej oto mangi. Link do polskich skanlacji "Prism": https://c-m.moe/project/prism

Pod spodem macie tutaj jeszcze kilka stron z mangi ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz